A classe hem tractat de fer el mateix: hem decidit quina longitud de cordill necessitàvem per obtindre 12 parts iguals, hem mesurat eixes dotze parts amb un cordill blanc i el regle i hem
Benvinguts a Boca bloc, el nostre bloc de tercer cicle de primària de l'escola Les Carolines a Picassent. Ací podràs trobar notícies, treballs, activitats, etc. sobre la nostra classe. Vols saber el que aprenem, el que pensem, el que volem i les coses que ens interessen? En Boca bloc ho podràs trobar tot. Autor: Juanjo Prades
Etiquetes
- Caixes de vida (23)
- Castella (3)
- Deures (19)
- Projectes (26)
- Taller científic (5)
- Valencia (5)
diumenge, 17 de maig del 2015
TRIANGULANT L'ESPAI COM ELS EGIPCIS
Com ja hem aprés, els egipcis havien de mesurar moltes vegades les terres fèrtils al voltant del Nil on conreaven tot allò que després es menjaven, degut a les inundacions que patien en aquella època. No eren molt amics de teoritzar i deixar fórmules matemàtiques per a la posteritat, però sí ens ha arribat com parcelaven la terra mitjançant la geometria, concretament amb els triangles rectangles.
A classe hem tractat de fer el mateix: hem decidit quina longitud de cordill necessitàvem per obtindre 12 parts iguals, hem mesurat eixes dotze parts amb un cordill blanc i el regle i hem
fent un nuc per cada segment o part; hem lligat el cordill fent una circumferència i finalment hem fet la forma d'un triangle rectangle. Cada grup hem fet el nostre propi cordill seguint les mateixes pautes i finalment hem eixit al pati a unir-los per imitar cóm els egipcis dividien els seus terrenys de manera equitativa. Aquesta activitat ens ha permés introduir a l'aula el concepte de superfície en el quadrat, rectangle i triangle. Aquest ha sigut el resultat:
A classe hem tractat de fer el mateix: hem decidit quina longitud de cordill necessitàvem per obtindre 12 parts iguals, hem mesurat eixes dotze parts amb un cordill blanc i el regle i hem
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada